De winkel en klantenservice gaan open om 08:00u
De winkel en klantenservice gaan open om 08:00u

Winkelmand

Uw winkelwagen is (nog) leeg
  • Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = volgende dag bezorgd
  • Altijd gratis bezorgd en retour in Nederland en België
  • Betalen zoals u wilt, vooraf of achteraf
  • Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = volgende dag bezorgd
9,4
TrustedShops beoordelingen Datona Uit 287 beoordelingen

Levering & levertijd

Zoals het een moderne webwinkel betaamt, versturen wij uw bestelling nog dezelfde werkdag. Voorwaarde is dat uw bestelling en betaling voor 20:00 uur binnen zijn en dat de bestelling in Nederland of België geleverd moet worden.

Voor alle artikelen die op voorraad zijn, geldt: Bestellingen die vóór 20:00 bij ons binnen zijn worden nog dezelfde werkdag verstuurd. Dat betekent dat je de bestelling de volgende werkdag al in huis hebt. Bestellingen die verzonden worden met PostNL kunnen ook op zaterdag worden bezorgd. In het weekend of na 20:00 uur besteld? Dan wordt je bestelling binnen 2 werkdagen bezorgd.

Gratis verzending in Nederland en België

Voor bestellingen naar adressen in Nederland en België brengen we geen verzendkosten in rekening. Het maakt daarbij niet uit hoe zwaar het pakketje is. De verzendkosten zijn voor onze rekening.

Verzendkosten buiten Nederland en België

Woont u buiten Nederland of België en wilt u graag bij Datona bestellen? Dan raden we u aan contact op te nemen met onze klantenservice voor het juiste advies.

PostNL: pakketten tot 30 kg

Alle pakketten tot 30 kg (en 1 meter lengte) versturen we standaard met PostNL. Als u niet thuis bent, wordt uw pakket aan uw buren aangeboden. Lukt dat ook niet, dan probeert de bezorger het de dag erna nog een keer en anders gaat het pakket naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. De bezorger brengt u hiervan op de hoogte door middel van een briefje.

PostNL stuurt een e-mail met een track-and-tracenummer en een bezorgdatum en –tijd (dagdeel) naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven. Eventueel kunt u het bezorgmoment aanpassen via de PostNL-website of hun app.

De bezorgers van PostNL werken op maandag t/m zaterdag.

Transmission: pakketten boven de 30 kg

Is uw pakket zwaarder dan 30 kg? Dan versturen we het via vervoerder Transmission. De bezorgers van Transmission komen 2 keer bij u langs. Bent u allebei de keren niet thuis, dan vindt u een briefje in de brievenbus met contactgegevens om een afspraak te maken voor bezorging.

Transmission stuurt u op de dag van uw bestelling een e-mail met de geschatte levertijd (tijdsbestek van 2 uur). Hiervoor gebruiken zij het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling.

De bezorgers van Transmission werken op maandag t/m vrijdag.

Vertraging van uw bestelling

Via de Track&Trace code die u ontvangt via e-mail ziet u exact wanneer we uw bestelling leveren. Helaas komt het wel eens voor dat een pakket vertraging oploopt bij de pakketbezorger. Bijvoorbeeld door een foute sortering van uw pakket bij Tranmission of een vrachtwagen van PostNL met een klapband. Nee, dit is geen smoes. Helaas kunnen we hier niks aan doen, maar we gaan er wel voor zorgen dat uw bestelling alsnog zo snel mogelijk wordt geleverd.

Heeft u speciale wensen?

  • Wilt u liever niet dat uw pakket bij de buren wordt bezorgd?
  • Wilt u een bezorgdag aangeven bij uw bestelling?
  • Heeft u een ander verzoek?

Geef het dan a.u.b. aan in het opmerkingenveld op de bestelpagina.