VAKANTIEGELD BINNEN

-20%

Op het hele assortiment
  • shipment

    Betaal zoals u wilt, vooraf en achteraf

  • afterpay

    Voor 20.00 besteld, morgen gratis bezorgd

  • returns

    Gratis retourneren binnen 180 dagen

  • shipment

    Betaal zoals u wilt, vooraf en achteraf

Retourneren

Hoe kan ik een product retourneren?

Bent u niet helemaal tevreden over uw product? Bij Datona en Oprijplatenshop kunt u uw bestelling altijd gratis terugsturen.

Vul eerst het online retourformulier in of neem contact op met de klantenservice. Zodra wij het retourformulier hebben ontvangen, sturen wij u binnen één werkdag een e-mail met instructies.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

U kunt uw product terugsturen binnen 180 dagen na levering. Dit is een uitzonderlijk lange zichttermijn, omdat wij het belangrijk vinden dat u een product eerst goed kunt bekijken. Binnen die 180 dagen kunt u het product zonder opgaaf van reden terugsturen. U kunt dan met het retourformulier aan ons laten weten dat u afziet van de koop. Zodra wij dat formulier hebben ontvangen, heeft u nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Heeft u het product dusdanig gebruikt waardoor er waardevermindering is opgetreden tijdens de zichttermijn van 180 dagen, dan kan het zijn dat u niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgt. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering die het gevolg is van het gebruik van de goederen. Dat betekent dat u niet aansprakelijk bent voor enige waardevermindering die onvermijdelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Twijfelt u of u het product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice; wij helpen u graag verder.

Worden er retourkosten in rekening gebracht?

Nee, retourneren is gratis.

Welke retourmogelijkheden heb ik?

U kunt het product terugsturen of zelf terugbrengen naar onze winkel aan de Turfsteker 49 in Haulerwijk.

Wat als ik mijn verzendlabel niet kan uitprinten?

Lukt het niet om het verzendlabel te printen, mail deze dan naar [email protected] en neem even contact op met de klantenservice.

Wat zijn de uitzonderingen op het retourneren?

Wij geven u graag ruim de tijd om te bepalen of u het product wilt houden of niet. U heeft daarom een zichttermijn van 180 dagen. Na 180 dagen kunt u het product niet meer terugsturen.

Het is ook belangrijk dat het product ongebruikt wordt teruggestuurd. Heeft u het product dusdanig gebruikt waardoor er waardevermindering is opgetreden, dan kan het zijn dat u niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgt.

Waar vind ik de status van mijn retourzending?

Zodra uw retourzending door ons is verwerkt, ontvangt u bericht van ons. U kunt hier geen status van raadplegen. Heeft u nog vragen over uw retourzending? Neem dan contact op met de klantenservice.

Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?

Nadat u het retourformulier aan ons heeft opgestuurd, ontvangt u van ons een retourlabel en een e-mail met instructies over hoe u het product aan ons kunt terugsturen.

Verpak het product bij voorkeur in de originele verpakking. Lukt dat niet, zorg dan dat het product stevig en veilig is ingepakt. Vergeet niet het retourlabel te gebruiken. Zonder het label dient u de retourkosten zelf te betalen.

Kan ik mijn product ook in de winkel retourneren?

Ja, dat kan. U vindt ons aan de Turfsteker 49 in Haulerwijk.

Hoelang duurt het voordat het aankoop bedrag is teruggestort?

Uw aankoopbedrag storten wij zo snel mogelijk terug: gemiddeld binnen 3 werkdagen en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop.

Wij betalen u terug via dezelfde betaalmethode als waarmee u de betaling heeft gedaan. Zodra wij het retourformulier hebben ontvangen, zetten wij de terugbetaling in gang. Wij mogen de terugbetaling uitstellen totdat wij het product hebben teruggekregen of totdat is aangetoond dat het product naar ons is verzonden.

Kan ik een product retourneren na het retourtermijn?

U kunt een product na 180 dagen niet meer retourneren. Bent u toch niet (meer) tevreden over uw aankoop? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan zoeken wij samen naar een oplossing.

Wat kan ik doen als ik een foutief artikel heb ontvangen?

Wat vervelend dat u het verkeerde artikel heeft ontvangen. Dat willen wij zo snel mogelijk oplossen.

U kunt het product uiteraard gratis aan ons terugsturen. Vul eerst het online retourformulier in. U kunt daarin aangeven dat u het verkeerde artikel heeft ontvangen en dat u graag een nieuw exemplaar wilt ontvangen. U ontvangt dan binnen één werkdag een e-mail met instructies over hoe u het product kunt terugsturen. Wij sturen u zo spoedig mogelijk het juiste artikel alsnog toe.

Is uw bestelling beschadigd, ondeugdelijk of onvolledig aangekomen? Neem dan binnen 5 dagen contact op met onze klantenservice.